Nejnovější recenze ze sekce Pily

• plynulá regulace otáček spouští
  • záruka 5 let
  • neměla by nasávat piliny (jako předešlé verze)
  • odfláknutá aretace vysunutí desky a led osvětlení
  • maximální hloubka řezu do dřeva pouze 15 cm
  • jen linární řezný pohyb

Z Lidlu mám spoustu nářadí, několik i z vyšší Performance řady, většinou velmi dobré a z těch mnoha za dlouhé roky jen jedna reklamace, zbytek slouží dodnes ... a tak jsem čekal to, co u Performance vždycky - vysoký nadstandard a precizní zpracováné. To se ale u této pily jaksi nedostavuje. Je dobrá, ale nikoliv skvělá, sráží ji několik snando řešitelných nedotažeností, které tam opravdu nemusely být.

Naprosto zbytečné je lacinné provedení led osvětlení, udělat to pořádně by s cenou jistě moc nepohnilo. Je to jen trčíci diodka a jsou kolem ní škvíry směrem do těla. Škoda, že tam není maličké krycí reflektorové sklíčko (některé modely Performance ocasek ho měly) a těsnější přisazení k tělu - piliny mají tendenci zalétavat všude a je to pro ně zbytečný potenciální vstup dovnitř těla stroje. Zde není žádné krytí a celé to působí strašně lacinně.

Docela mě zklamala také vůle ve výsuvně části opěrné desky, to bych čekal u základní řady (i tu jsem měl), ale zde by to mělo být řešeno lépe - není. Vůle v posuvu desky je zejména okolo krajních poloh značná a dovedu si představit, že až se to trochu ochodí, bude se sama zasouvat i přes zajištění, jak je tomu u základní zelené řady. Zdaleka nejhorší v této části pily je ale způsob zajištění aretační páčky. Ta jen silou překonává plastový zub na tělě, takže při častějším měnení hloubky řezu se to rychle ochodí, páčka se pak bude vibracemi sama otvírat a deska samovolně zasouvat, obávam se. Stejně tak je škoda, že i když je sklon opěrné části dorazové desky polohovatelný, děje se tak pouze odporem nýtů v jejím uchycení k výsuvné části. Váha pily při jakémkoliv jiné než vodorovné poloze pily tento odpor nahodile převaužuje a nastavenou polohu neudrží. Stačilo by dát tam inbus na jednu stranu nebo páčku, která by měla chod směrem k pile, mimo řezný prostor a bylo by to stropocentní.

Ostatní negativa jsou jen praktického rázu. Potěšilo by mě, kdyby se deska dala vysunout o něco víc, na extra mělké řezy. Bylo by také fajn, kdyby tam byl přepínač mezi lineárním a kyvadlovým řezným pohybem, řada Performance by si dvoupolohové převodové ústrojí zasloužila, ale smůla, řeže se pouze lineárním předozadním pohybem čepele. Dále, spouštěcí pojistka - tlačítko nad rukojetí - je sice oboustranná, ale nechodí na obě strany stejně, další ukázka nedostatečně precizního výrobního zpracování. Trvalá aretace chodu samozřejmě u výrobku podléhajícím novodobým bezpečnostním normám není ...

Nízká je i maximální hloubka řezu 15 cm, je to měřeno od sklíčidla, takže pár cm z toho ubere i deska. Můžete namítnot, že si tam vždycky lze dát delší pilový list, ale to bych nedělal, převodové ústrojí na takto velké řezy není stavěné, pila je ostatně o cca půl kila lehčí, než některé jiné modely ocasek Performance řady, které mají limit 25,5 cm (PSSAP 2028 A1, PSSAP 2028 B20). Většina z nich má ale problém s nasáváním jemných pilin, které pak zalepí převodový mechanismus a později i chladící žebra rotoru, což pilu (při častějším používání) spolehlivě odrovná. Tento problém by u měl být u této novější verze menší varianty už konečně vyřešen, ale nemohu zatím stoprocentně potvrdit tento závěr videorecenzentů z youtube, nemám s pilou dost odpracováno. V novém stavu každopádně nenasává. Uvidíme, až časem vzniknou provozní vůle. Předešlé modely ale sály řezný odpad dovnitř už od začátku.

Jestli je tento problém opravdu konečně vyřešen, je to asi nejlepší zpráva o tomto modelu lidlové ocasky. Potěší také kvalitní pogumování těla, je na téměř celé ploše a vypadá trvanlivě. Rychlost řezu je výborná, přenost výrazně lepší, než u základní řady a výkon v plné zátěži drží také lépe. I upínací sklíčilo je udělané bytelněji a pevněji. Pila se dobře drží (tvar v přední části) a s 2 Ah baterií je tak lehká, že jde v pohodě řezat jednou rukou (cca 2 kg celkem), což potěší nejen při kolmých tvarových řezech ve svislé poloze. Podružnosti typu kvalita kufru nebo přiložených pilových listů neřeším, oboje vypadá solidně, ale tohle má lidl v pořádku i u základních řad, natož u Performance a pro pracovní kvalitu nástroje to nemá žádnou hodnotu.

Pila rozhodně není špatná, jen dle mého nedostává obecně vyšší úrovni zpracování a provedení Pefrormance řady lidlového nářadí. Je zcela určitě ve všech aspektech lepší než základní řada, ale ne o tolik, o kolik bych čekal. Nicméně v akci a ještě s "víkendovým" slevovým poukazem na e-shop vyšla bez stovky na totéž, co základní řada (celková sleva cca 30%), takže ve výsledku spokojenost (a s přimhouřením oka snese tato pila, v rámci svých omezení, i srovnání s několikanásobně dražší 18V ocaskou DeWalt, byť ta je mnohem robustnější, má lépe vyřešené některé výše zmiňované detaily a vyšší řezné limity, ale v praxi obě zvládaly tytéž úkoly bez větších rozdílů). A konkurenční hobbymarektové značky či "značky" v odpovídající cenové hladině se kvalitou této lidlové pile naprosto neblíží, takže moji kritiku berte s rezervou - spíš v rámci obecného standardu Parkside Performance řady. Navíc je zde předpoklad, že v příštích verzích Lidl některé nedostatky vychytá, jak to dělává obecně, takže se budu těšít, až tomu tak bude i u této řady aku ocasek. S těmi mám pocit, že se Lidl obecně trápí a po několika vyzkoušených je tohle první, kterou si nechávám, ale dlužno podotknout, že především kvůli dobré ceně v akci. Za částku lehce nad tisícovku tato pila určitě stojí a pokud by se nekteré koncepční nedostatky po čase přece jen negativně projevily, pětiletá záruka je dostatečnou jistotou pro jejich vyřešení.

Kraft & Dele Vodicí lišta pro okružní pilu 2x700mm KD10196

Ověřený zákazník Profigaráž.cz Václav

Přidáno: 7. května 2024

Zakoupeno v Profigaráž.cz

100%

Doporučuje produkt
  • Lišta pasuje pro ponornou pilu Asist. Potřeboval jsem rozřezat silné osb desky na délku a u pile jsou jen 2 ks lišty délka700 mm a šířka 180 mm. Tyto lišty mají ten sám rozměr, tak jsem si koupil rovnou dvě.
  • Nic
DeWALT DE7023 pracoviště na pokosovou pilu

Ověřený zákazník ELVIN PRODEJ s.r.o. Mirek